عکاسی صنعتی ، تبلیغاتی ، حرفه ای

شنبه 24 آبان 1399
13:08
ali

اگر شما کارخانه ، مجتمع پتروشیمی هستید و یا پروژه های بزرگ صنعتی در پیش دارید در واقع هیچ چیز به صرفه تر از طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی و تجاری برای شما نیست و در کل جهان از این روش استفاده میکنند ، این دو در واقع خط تولید شما را به وضوح معرفی میکند ، متخصصین شما را معرفی میکند و چه چیزی مهمتر از این برای شما ؟ در واقع کسانی که این تصاویر را مشاهده میکنند مدیران ارشد نیستند و مشتریان شما هستند حال چه مشتری قدیمی و چه شخص جدید و بیشتر هدف برای ترقیب مشتریان جدید است. تمامی مدیران صنعتی به خوبی میدانند که تصویر برداری و فیلم برداری از فرایندهای صنعتی پروسه ای بسیار دشوار است. شما اگر بخواهید طراحی کاتالوگ تبلیغاتی حرفه ای داشته باشید باید عکس هایی با بهترین کیفیت و رقابتی از محصولات خود داشته باشید و در غیر این صورت مطمئنا کاتالوگ جذابی نخواهیم داشت.پیشنهاد میکنیم از صفحه طراحی کاتالوگ دیدن فرمایید تا تفاوت ها را مشاهده کنید.

مزایا


1- اعتبار شرکت افزایش پیدا می کند.


2- به شرکت شما شهرت میده و افزایش شهرت در مدت زمان


3- در نگاه اول در هر جا تصاویر یا کاتالوگ شما باشد شخص رو برای دیدن تحریک و کنجکاو میکند.


4- نسبت به رقبای خود یک دست بالاتر میروید.


5- طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی کلید معرفی شما به بازار و گرفتن مشتریان جدید است.


6-عکاسی صنعتی حرفه ای ، در اولین نگاه یک شرکت حرفه ای را نمایش میدهد که این بخش شامل کیفیت عکس شما و زوایا و ... است که در تخصص تیم مدرن طرح است.

۱۵ تکنیک آموزشی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی، رفته ‌رفته در حال گرفتن جای فروشگاه‌های حضوری هستند. شما هم احتمالا سابقه‌ی خرید اینترنتی داشته‌اید و می‌دانید که اولین چیزی که نظر شما را به یک محصول جذب می‌کند، عکس‌های آن است. حتی اگر دنبال یک محصول نایاب باشید و آن را در یک فروشگاه اینترنتی پیدا کنید ولی تصویری از آن موجود نباشد، به راحتی برای خرید آن قانع نخواهید شد.

اما آیا هر نوع عکسی می‌تواند نظر مشتریان را به محصولات جلب کند؟ قطعا اینطور نیست. عکس‌های بی‌کیفیت و حتی عکس‌های باکیفیت ولی غیر اصولی که در آن‌ها از تکنیک‌های عکاسی صنعتی استفاده نشده باشد، ممکن است نه تنها مشتری را جلب نکنند، بلکه نظر او را نسبت به آن محصول، منفی کنند.
یکی از حوزه‌های اصلی رقابت در بازاریابی، تهیه‌ی عکس‌های باکیفیت از محصولات، هم برای فروش اینترنتی و هم برای استفاده در کاتالوگ‌ها است. پیشنهاد میکنیم مقاله

راهنمای طراحی کاتالوگ را مطالعه فرمایید. در این مقاله نکاتی را به شما می‌آموزیم که اهمیت بالایی دارند و با رعایت آن‌ها می‌توانید محصول را جذاب‌تر از چیزی که واقعا هست به نمایش بگذارید.

۱- از نورپردازی مناسب استفاده کنید

بدون نورپردازی مناسب ، نه محصول و نه حتی پس‌زمینه، آن‌طور که باید، نشان داده نمی‌شود. یک پس‌زمینه‌ی سفید بدون نورپردازی مناسب، سفید به نظر نمی‌رسد و به خاکستری می‌زند. برای نورپردازی در عکاسی صنعتی دو گزینه پیش رو دارید: استفاده از نور طبیعی یا استفاده از نور استودیویی.
محصولی که دارید از آن عکس می‌گیرید، هدف از عکس و روشی که می‌خواهید از آن برای تبلیغ محصول استفاده کنید به شما در انتخاب روش و شیوه‌ی نورپردازی کمک می‌کنند. نورپردازی طبیعی برای به تصویر کشیدن محصولات خوراکی ، افراد و لباس‌ها عالی است و تمامی این عکس‌ها که ظاهری طبیعی دارند، به خوبی در شبکه‌های اجتمالی مثل اینستاگرام ، مشتریان را جلب می‌کنند.

آموزش نکات طلایی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

اگر می‌خواهید در فضای بسته عکاسی کنید ، بهتر است که محصول را در مقابل یک پنجره قرار دهید تا از بیشترین نور ممکن استفاده کنید. اما اگر برای شما مقدور است که از محصولاتتان در فضای باز عکاسی ‌کنید، بهتر است که این کار را انجام دهید.
بهترین زمان‌ها برای عکاسی با نور طبیعی به ویژه در فضای باز، صبح زود یا در هنگام غروب آفتاب است که نور خیلی ملایم می‌باشد. روزهای نیمه‌ابری نیز برای این منظور مناسب هستند. اگر در هنگام ظهر و زیر تیغ آفتاب از محصول عکاسی کنید، پرتوهای اضافی نور در عکس‌های شما نمایان خواهند شد و عکس را خراب می‌کنند.
اگر محصول شما، مثلا ظرف آشپزی، عمدتا در فضای بسته استفاده می‌شود و می‌خواهید آن را در یک فروشگاه اینترنتی بفروشید، بهتر است از نور مصنوعی استفاده کنید. خیلی ساده با دانستن چند نکته اساسی می‌توانید یک استودیوی فوری درست کنید یا اینکه از یک استودیوی حرفه‌ای استفاده نمایید.
برای عکاسی با نور مصنوعی در ابتدا فقط از فلش استفاده کنید. عکاسی با نور مصنوعی نیازی به پیچیدگی بالایی ندارد و ضرورتی نیست که حتما از تکنیک‌های نورپردازی کاملا حرفه‌ای استفاده کنید تا عکستان حرفه‌ای به نظر برسد.
برای عکاسی با نور مصنوعی ، سر فلش را مستقیما به سمت محصول نگیرید و آن را روی سقف یا دیوار بتابانید تا انعکاس ملایم آن، محصول را در آغوش بکشد.

اگر می‌خواهید نور بیشتری روی محصول بتابانید، از نورهای ثابت استفاده کنید ولی نور را از یک زاویه‌ی کناری به محصول بتابانید تا جزئیات آن نمایش داده شود.
حتما در نورپردازی مصنوعی از اصلاح‌کننده‌های نوری مثل سافت‌باکس‌ها برای ملایم کردن و یکنواخت کردن نور و از چترها برای تنظیم پراکندگی نور و غیریکنواخت کردن آن و به ویژه تمرکز نور در مرکز استفاده کنید. به علاوه می‌توانید از چند فلش یا نور ثابت برای تنظیم بهتر نور استفاده نمایید.

نورپردازی مناسب در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

۲- از سه‌پایه استفاده کنید

سه‌پایه‌ها تفاوت زیادی در وضوح و کیفیت شما ایجاد می‌کنند. استفاده از سه پایه با کاهش لرزش دوربین سبب افزایش شفافیت عکس‌ها می‌شود و ظاهری حرفه‌ای به عکس صنعتی یا تبلیغاتی شما می‌دهد.

۳- خیلی روی ویرایش عکس حساب نکنید

درست است که امروزه ابزارهای ویرایشی قدرتمندی مثل فوتوشاپ و لایت‌روم موجود هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد ولی این نرم‌افزارها هرگز قادر نیستند یک عکس بد را به یک عکس خوب تبدیل کنند. اگر بخواهید با ابزرهای ویرایشی کل زمینه را عوض کنید یا چیزی را از تصویر حذف کنید، عکس شما اصلا خوب از آب در نمی‌آید.
دنیای نرم‌افزارهای ویرایشی، به ویژه فوتوشاپ، بسیار وسیع است و اگر به تمامی قابلیت‌های این نرم‌افزارها مسلط نیستید، حتما خود را در این زمینه تقویت کنید و برای این منظور می‌توانید به یک کلاس فوتوشاپ بروید.

۴- از کارهای دیگران الگو بگیرید

اگر یک برند تجاری خاص را دوست دارید، می‌توانید با نگاه به عکس‌های حرفه‌ای محصولات آن، از آن‌ها الهام بگیرید. مثلا اگر می‌خواهید دوربین عکاسی بفروشید، سری بزنید به وبسایت‌های کانن، نیکون، یا هر برند بزرگی که به آن علاقه دارید و عکس‌های آن‌ها را نگاه کنید و از همان ایده‌ها برای عکاسی صنعتی خود بهره ببرید.

۵- قاعده‌ی یک سوم را رعایت کنید.

اکثر کلاس‌های عکاسی مقدماتی و نیز بسیاری از کلاس‌های هنری، قاعده‌ی یک سوم را آموزش می‌دهند زیرا ابزار واقعا قدرتمندی است. برای رعایت این قاعده باید در هنگام عکاسی قاب خود را به ۹ قسمت مساوی، مطابق عکس زیر، تقسیم کنید.

قانون یک سوم در عکاسی صنعتی

تقاطع خطوط نقاط کلیدی در تصویر هستند و بهتر است عناصری که می‌خواهید روی آن‌ها تأکید کنید، در این نقاط قرار بگیرند. در مرتبه‌ی دوم اهمیت، خطوط قرار دارند و می‌توانید عناصر اصلی را جوری تنظیم کنید که روی خطوط قرار بگیرند. رعایت قانون یک سوم منجر به ترکیب‌بندی درست عکس می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که نگاه انسان‌ها به چهار نقطه‌ی تقاطع متمرکز می‌شود و نه مرکز عکس.

۶- از وسایل دم‌دستی ساده استفاده کنید

وقتی که می‌خواهید از یک محصول عکاسی کنید، نگاهی به اطراف خود بیاندازید و اگر احساس می‌کنید شیء خاصی جلوه‌ی عکس تبلیغاتی یا صنعتی را بهبود می‌بخشد، برای استفاده از آن خیلی وسواس به خرج ندهید. گاهی اوقات با اضافه کردن اشیائی مثل کتاب یا گل به قاب تصویر، جلوه‌ی جذاب‌تری به عکس می‌دهید ولی مراقب باشید که حواس مشتری به آن‌ها پرت نشود.

۷- عکس‌های زیادی از زوایای مختلف بگیرید

اگر تعداد محصولات خیلی زیاد باشد ممکن است به گرفتن یک یا دو عکس از هر محصول راضی شوید ولی این کار در عکاسی اشتباه بزرگی است. مشتری می‌خواهد زیر و بم محصول رو ببیند و تمامی جزئیات آن را بررسی کند.
عکس‌های متعدد از زوایای مختلف از یک محصول، اطمینان مشتری را جلب می‌کند. به علاوه این کار دست شما را برای ویرایش خیلی بازتر می‌کند. و در آخر قادر خواهید بود بهترین‌ها را انتخاب کنید.

زاویه در عکاسی تبلیغاتیزوایای عکاسی تبلیغاتی

۸- محصولتان را در حال استفاده به تصویر بکشید

خیلی اهمیت دارد که مشتریان بتوانند خودشان را در حال استفاده از محصول تصور کنند. اگر کسی عکسی از یک محصول را در اینترنت ببیند نتواند خودش را در حال استفاده از آن تصور کند، آیا آن را می‌خرد؟
معمولا پیش از اینکه کسی یک محصول گران‌قیمت را بخرد، باید احساس کند که آن محصول به کار او می‌آید یا خیر. در مورد پوشیدنی‌ها مثل لباس و ساعت و عینک، این مسئله بیشتر نمود دارد. برای مثال اگر بخواهید یک ساعت بخرید ابتدا با خود فکر می‌کنید که این ساعت روی دست چگونه به نظر می‌رسد. یا اگر بخواهید یک مبل بخرید، باید آن مبل را در فضای اتاق پذیرایی ببینید.

برای عکاسی تبلیغاتی از لباس‌ها و دیگر پوشیدنی‌ها، بهتر است از مدل‌ها استفاده کنید. تنوع مدل‌ها نیز خیلی مهم است زیرا هر کسی ممکن است خودش را شبیه به یکی از مدل‌ها تصور کند و احساس کند که یک محصول آنطور که به آن مدل می‌آید، به او نیز می‌آید.

۹- ویژگی‌های عکس‌های قابل پذیرش توسط فروشگاه‌های آنلاین را رعایت کنید

هر فروشگاه اینترنتی، به دلیل محدودیت‌های حجمی و سایر دلایل تکنیکی، عکس‌هایی با ویژگی‌های تکنیکی خاص از نظر حجم، فرمت، dpi و … را می‌پذیرد. بنابراین باید مشخصات عکس صنعتی شما با آن ویژگی‌ها که معمولا در سایت همان فروشگاه بیان شده است، مطابقت داشته باشد.

۱۰- وقتی در مورد پس‌زمینه دو‌دل هستید همیشه پس‌زمینه‌ی سفید را انتخاب کنید

بزرگترین اشتباهی که ممکن است در عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی از یک محصول انجام دهید این است که سوژه‌ی خود را در زمینه‌ای شلوغ با عناصر متعدد قرار دهید. این کار سبب می‌شود توجه مشتری به دیگری عناصر موجود در عکس جلب شده و محصول را فراموش کند.

عکاسی تبلیغاتی با پس زمینه سفید
بنابراین بهترین پس زمینه، یک پس زمینه‌ی ساده و بدون الگو و معمولا سفید است. البته رنگ محصول شما در انتخاب رنگ پس‌زمینه اهیمت دارد. مثلا اگر محصول سفید باشد، بهتر است از رنگ دیگری مثل خاکستری به عنوان پس‌زمینه استفاده شود. به علاوه محصول باید کمی سایه‌ی ملایم روی پس‌زمینه بیاندازند تا عکس خیلی مصنوعی به نظر نرسد.

عکاسی تبلیغاتی با پس زمینه سفید

عکس بالایی که از یک صفحه‌ی اینستاگرام گرفته شده است، هیچ سایه‌ای ندارد و خیلی مصنوعی به نظر می‌رسد ولی در عکس پایینی، کمی سایه روی پس‌زمینه قرار گرفته است تا محصول معلق در یک فضای سفید به نظر نرسد و بنابراین حرفه‌ای‌تر محسوب می‌شود.

۱۱- جزئیات را به تصویر بکشید

فروشنده می‌تواند در بخش توضحیات هرچقدر که می‌خواهد در مورد جزئیات ساختاری و ظاهری محصول صحبت کند ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که مشتری از آن صحبت‌ها بتواند تصویری درست از محصول داشته در ذهن خود ایجاد کند.
بسیاری از مردم نیازمند دیدن عکس‌هایی از محصول هستند تا بتوانند جزئیات آن را ببینند. بنابراین برای به تصویر کشیدن ریزترین جزئیات محصول زمان بگذارید. برای مثال اگر می‌خواهید دوربین عکاسی بفروشید، از تمامی زوایا از دوربین عکس بگیرید و جزئیات صفحه کلید و لنز و صفحه نمایش و انواع پورت‌های آن را به تصویر بکشید. سعی کنید در کنار عکس‌ها از یک شاخص استفاده کنید تا مشتری بتواند اندازه‌ی محصول را متوجه شود.

در عکاسی از محصولاتی مثل ساعت که ریزه‌کاری‌های فراوانی دارند، باید عکس را از فاصله‌ی کمتری بگیرید و نورپردازی شما به گونه‌ای باشد که تمامی جزئیات و ریزه‌کاری‌ها و سایه‌های کوچک به تصویر کشیده شوند. نگاهی به عکس زیر بیاندازید:

۱۲- تنوع محصولات خود را به تصویر بکشید

بسیاری از فروشندگان، تعدادی محصول را در یک دسته‌بندی عرضه می‌کنند. برای مثال اگر در یک فروشگاه ظروف آشپزخانه به فروش می‌رسد، قطعا بیش از یک نوع بشقاب در دسته‌بندی بشقاب‌های آن وجود دارد. مشتریان سلیقه‌های مختلفی دارند و بنابراین شما باید از تمامی انواع یک نوع محصول عکس بگیرید تا مشتری بتواند از میان آن‌ها، مورد محبوب خود را پیدا کند.

برای مشاهده ادامه این مطلب به مقاله https://bit.ly/38DTcTL مراجعه کنید.

[ بازدید : 127 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به هر چی بخوای اینجاست است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]