چاپ بر روی ظروف پلاستیکی In Mold Labeling

يکشنبه 26 بهمن 1399
14:34
ali

ظروف پلاستیکی با روش های متفاوتی چاپ میشوند. روش دیگر IML است که طرح بر روی مدیای پلی پروپیلن با افست (برای چاپ شیت)، فلکسو و یا هلیوگراور (برای چاپ رول) با روش خشک شدن هوا خشک یا UV چاپ شده و بعد از دایکات و پیش از تزریق، داخل قالب قرار گرفته و با تزریق مواد مذاب پلاستیک، با ظرف یک پارچه میشود. روش دوم سیلک اسکرین و یا پد پرینت دوار است که از تک رنگ تا شش رنگ وجود دارد. محدودیت این چاپ هم این است که ظرف لزوما باید بدون انحنای طولی باشد. کیفیت این شیوه نسبت به IML پایین تر است ولی برای تیراژهای پایین مقرون به صرفه است.


روش سوم هم در ایران معروف به افست خشک است (البته اشتباه مصطلح). در این شیوه که سرعت چاپ آن گاهی به سی و شش هزار قطعه در ساعت هم می رسد طرح بر روی فرم های حامل ژلاتینی مثل مستر چاپ فلکسو پیاده می شود و در ماشین چاپ بعد از مرکب دهی طرح بر روی لاستیک (بلانکت) منتقل شده و بعد از روی لاستیک به سطح ظرف منتقل می شود. خشک شدن مرکب در این شیوه هم با اشعه ماوراء بنفش اتفاق می افتد و محدودیش هم مثل روش سیلک اسکرین دوار میباشد. با روش های دیگری مثل چاپ لیبل اسلیو (شیرینک) هم می توان

طرح را به روی ظرف منتقل کرد. در خصوص هر کدام از روش ها محدودیت هایی در زمینه ی طراحی وجود دارد مثلا اگر بخواهید برای IML طراحی کنید باید الزامات طراحی برای افست را رعایت کنید و این را هم در نظر داشته باشید که مدیای IML معمولا صدفی انتخاب می شود و چاپ روی آن کمی متالیک به نظر می آید، یا در مورد سیلک اسکرین و پد پرینت دوار حتی المقدور باید از رنگ های اسپات استفاده کنید چون امکان لرزش هنگام چاپ وجود دارد و علاوه بر آن رنگهای ترکیبی(فرایندی یا پروسس) با توجه به محدودیت دقت (LPI) چاپ که حداکثر ۱۰۰ خط بیشتر نمی تواند باشد توانایی بازسازی تصویر مناسب را ندارند. نکته ی بعدی در مورد محدودیت چاپ سیلک اسکرین دوار به شکل ظرف برمی گردد که با توجه به این که روش چاپ مستقیم است و مستر چاپ (توری یا شابلون) مسطح است، سطح چاپی نمی تواند انحنا داشته باشه. البته سیلک اسکرین روتاسیون هم وجود دارد که شخصا تا الان به موردی بر نخوردم که برای چاپ ظروف از آن استفاده شود و معمولا برای چاپ پارچه مورد استفاده دارد. برای چاپ با پد پرینت در مورد انحنای ظرف محدودیت کمتری وجود دارد ولی با توجه به این که طرح در این شیوه ناگزیر، دفرمه می گردد، معمولا طراح برای این که دچار سفیدی لبه های طرح نشود لبه اضافی رنگ را در نظر می گیرند تا رنگها کنار هم خوب بنشینند. چاپ کاپ پرینت (یا به اشتباه افست خشک) هم توصیه می شود که از رنگ های اسپات استفاده شود هرچند که از رنگ های پروسس هم می توان استفاده کرد ولی به دلیل سرعت بالای چاپ و این که خشک کن در انتهای عملیات چاپ قرار می گیره احتمال تداخل نگها وجود دارد.


در نظر داشته باشید چاپ بر روی انواع مختلفی از مواد با جنس های مختلف از جمله مقوا نیز صورت میگیرد که به آن چاپ جعبه مقوایی میگویند ، این نوع چاپ برای محصولات بسته بندی بوده و با انواع روش های مختلفی از چاپ از جمله سیلک ، دیجیتال ، افست ، فلکسو و ... صورت میگیرد . شما عزیزان میتوانید برای مشاهده نمونه های مقوایی به صفحه چاپ جعبه مقوایی مراجعه کنید.



[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به هر چی بخوای اینجاست است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]